tiistai 5. toukokuuta 2009

Jadeline 6kk tasan.


Meidän neiti täytti tänään tasan 6kk ja arvaa otinko juuri tänään YHTÄKÄÄN kuvaa neidistä, no en, oli liian kiire käydä vaihtamassa kesärenkaat Klaukkalassa, pestä auto ja tankata jne jne... okei ei mainita että Jaden kanssa nukuttiin päiväunet Ukin luona ja sitten vasta jatkettiin hommia ja syötiin shellin lehtipihvit ennen kotiutumista, oli muuten aika tyyris annos ja aika pahanmakuinen. Ennenvanhaa kun Jeren kummi oli töissä shellillä, siellä oli ihan hyvä safka, mutta onhan siitä jotain 7v...

no kuitenkin, Jaden 6kk päivä on tänään. Soseita on perunaporkkanaa ja perunaparsakaalia pakkasessa tehtynä ja ruusunmarjaa ostin kaupasta, Jadehan sai maistaa kaurapuuroa tässä pari vkoa takaperin kun -J- oli meillä mutta muuten en ollut vielä aloittanut kiinteitä silloin, mutta tuossa viikko sitten aloitin, ja niistäkin 6pvästä olen muistanut ehkä 3 päivänä antaa sosetta ja yhtenä päivänä sitä on jopa mennytkin ehkä lusikallinen. Myönnän että musta on vähän rasittavaa antaa sille soseita ;) kun ei se mitään syö, sotkua tulee ja mitään tavaraa ei tunnu menevän sisään, tosin on se muillakin nopeasti muuttunut niin että syövät paljon koska näijn myöhään aloittaa, mutta silti, tää aloitus on rasittavaa, pitäis kai nyt oikeasti antaa JOKA päivä sitä sosetta, juu, ei voi olla niin vaikeaa... ei se olekkaan kun nyt PITÄÄ koska se 6kk raja tuli vastaan.

Mä päätin käyttää tämänkin illan ompeluun, eilen tein Hannan antamasta marimekon jämätrikoosta Jadelle 70cm kaavalla housua ja paitaa, ne mahtuu juuri ja juuri Jonelle... tänään ehdin tehdä kaksi norsupipoa kunnes saumuroin uudestaan vanhan imun ja naps, saumuri ei enää toimi, neula ei ole katki mutten tajua mistä johtuu ettei se ompele, ei sinänsä, en mä ikinä alunperin niitä lankoja itse laittanutkaan, ja en siis tietenkään osaa nytkään, ohjekirjakin on jossain paikassa "unknown". Hemskutti. Olisihan tuossa sellaista mitä voisi ompelukoneella tehdä mutten jaksa, haluan saumurini, siinä on mun kaasujalalle vauhdin tuntua :) okei, olen sairas.

Mä mietin ostavani uudet pihakalusteet koska entiset (entisten asukkaiden) on aika rupukunnossa ja entiset meidän on tien toisella puolella meidän vanhasta asunnosta mun serkulla (se oli niin pieni pöytä + 2 tuoli...) mutta taidankin ostaa vasta alesta, vai tietääkö joku paljon NYT maksaa halvimmillaan joku muovituoli setti yms? puiset kivoja mutten jaksa niitä ehken... sori että kyselen tyhmiä muttei mainosten seassa ole iskenyt mulle silmään mikään muka.

No anyway, päätin siis että vähän vahakangasta tai kernikangasta noihin vanhoihin ennen aleja, joten mistä kivaa turkoosia-limeä kerni/vahakangasta? okei, sanotaanko näin, halpaa ja mielellään limeä, turkoosia tai aquan sävyjä ;) tai no vaatimustaso laskee, missä ylipäätään OLISI ja edullista =)

Mä tartten myös yläkerran vaatekaappiin henkarivaatteiden sen putken mihin henkari tulee, siis ne tuet sitä varten on mutta putki kadoksissa, ei ollut kuulema edellisillä asukkaillakaan. Mua häiritsee kun meidän makkarissa on vielä tyttöjen vaatteet ja meidän tyttöjen huoneessa. Mutta jotain sain kotona aikaiseksi, telkkarin piuhat vedettyä tuonne meidän makkariin, tv:n sinne ja verhot ja pinnasängyn suojuksen, nyt pitäis etsiä vielä missä mun katosverhon teline on, unikko katosverhon löysin, samoin lakanat... hitsit että olen hyvä hävittämään kaikkea.

No tässäkin bloggauksessa meni hetki, kun piti käydä Jaden luona ja unohduin sitten sohvalle jne, ajatus on siis karannut monta kertaa ja tekstikin sen mukaista.

TUUSIS

ps.Kuva on eiliseltä kun tosiaan en tänään napannut muuta kun iltaiset ompelukuvat mutten viitti blogata kun ne jäi kesken...

3 kommenttia:

Hanna kirjoitti...

onnea jadetskille 6kk johdosta. :D

Mia kirjoitti...

Onnea söpöiselle Jadelinelle!! <3

Voi ompeluksista ois kiva kanssa nähdä kuvia. Minä sain tänään sen apinafroteen, on ihanaa!
Nyt vaan pitäis ehtiä ne retrohaalarit ainaskin ommella.. ;)

Suwi kirjoitti...

Onne Jade! Me käytiin tänään esikois poitsun kaa Raxissa ja ai että oli hywää!!
Terkuin Kultapojujen blogin pitäjä :)