sunnuntai 25. lokakuuta 2009

Poppailtu & shoppailtu on ja vähän juopoteltu myös... =)

kuvassa lasten pinot vasemmalta oikealle: Jeren, Julin, Jossun, Jonen ja Jaden popilta...


Eilinen päivä oli taas vauhdikas mulle, mun äiti otti toista kertaa Jonen JA Jaden samaksi yöksi hoitoonsa ja mä sain liitää siis koko päivän hyvällä omallatunnolla koska Jannelle jäi vaan Jere ja Jossu, ja sehän on meidän piireissä melkein sama kun olisi lapseton ;)

Aamulla 8 jälkeen päätinkin pakata po.p ulkohousut, windstopperin ja pari sisävaatetta mukaan ja lähteä sinne niitä myymään koska olin jo ilmoittaunutkin. Samallahan siellä myytiin ensin myyjille -50% mallikappaleita ja niitä tarttui seuraavasti mukaan...



Nämä käytettynä, Jossulle tunika 4€, Jadelle maatilatunika 8€, ja piippos 3€ (en tiedä mahtuuko toi pipo Jossulle saman pinkin 104cm kuoritakin kanssa mutta sopii toivoa, eikä paha hinta)

Jerelle, -50% punaiset collegehousut joita kaveri väitti tyttömäiksi enkä suostunut uskomaan (Jere tarttee tuollaisia college/sisähousuja), sitten siniset samat, pari paitaa, bokserit ja pipo.
Juliannalle kukkaa... alin paita saattaa olla jo pieni, näyttää ainakin tooooosi lyhyeltä vaikka on samaa kokoa kuin muut, kuvassa on kahdet sukkikset mutta toiset on Jossulle, just ton sini-puna kukkatunikan kanssa mitkä sain kaikille kolmelle tytölle.
Jossulle, housut, samat tunikat ja raitapaita minkä sain myös Jadelle
Jonelle, raitapaitaa, turkoosia samettihousua ja samaa paitaa mitä Jerelle... yksi paita meni jo Katille oli vihreä juna-aiheinen paita :)
Jadelle sitten raitapaita + trikoot, tunikaa jos jonninmoista (oisin halunnut kaikille tuon vihreän kukkatunikan mutta on tuo sininenkin ihan jees...)
Omasta mielestäni taasen tuossa on ihan sopivasti per lapsi vaatetta mutta vapaasti saa kauhistella =)

Po.Pilta lähdin sitten suoraan Katille jonka olin hätyyttänyt valmiustilaan, suuntasimme keskustaan ja mentiin syömään Virgin Oil Companyyn, meitsi veti pihviä siellä, sieltä sitten moneen kauppaan ja en ostanut mitään! jee minä ;) Mäkin nautin siinä välissä yhden oluenkin, wauuu... sitten jossain vaiheessa kyllästyttiin ja vein Katin himaan siivoilemaan ja lähdin toisen ystävän Sadun kanssa keskustaan ja siinä Kampissa otin 3 siideriä ja vaille 12 suunnattiin jo kotiin... siis todella mukava päivä kaikenkaikkiaan!

HYVÄÄ SUNNUNTAITA KAIKILLE !

TUUSIS

19 kommenttia:

Pieni Lintu kirjoitti...

Mukavaa sunnuntaita! :)

Sini kirjoitti...

Kivoja vaatteita. Mä en oo ennemmin oikein tolle popille syttynyt, mutta nyt ne alkaa näyttää ihan kivoilta. Varsinkin noi kukkatunikat. Ens viikonloppuna pitäisi suunnistaa Selloon ja ajattelin siellä pyörähtää popin liikkeessä jos vaikka jotain löytyisi. Ei me kyllä tarvita, mutta.... ;)

anrinko kirjoitti...

Oli kiva nähdä. =)
Hienoja löytöjä teit!!!
Mä ostin TOOODELLA hillitysti...no, ei oikein ollut meille sopivia enää jäljellä. Tultiin vähän myöhässä...

pikkupikkuriikki kirjoitti...

Ihanalta kuulostava päivä!! Ja ne oluet ja sidukat siellä välissä oli pisteenä iiin päälle. Toi vihreä kukkatunika oli mun mieleen...katsoin sitä itsekkin kun viikolla kyseisessä kaupassa piipahdin...

-Anni- kirjoitti...

Kerros lisää tosta popin jutusta, eli siis menit myymään pientä määrää vaatetta ja sillä pääsit ostamaan ekana niitä mallikappaleita? Harkitsin jo keväällä myymään menemistä, mutta oletin et pitäis olla kassikaupalla myytävää mutta siis ei? olikos siellä taas ihan karmee ryysis? minkälaista hintaa käytetyistä pyydettiin, kirppis- vai huutishintaa?

Anonyymi kirjoitti...

Jutut ja kuvat ovat ihan mielenkiintosia. Kuitenkin, olisi helpompi lukea, jos et kirjoittaisi kaikkea yhteen ja samaan lauseeseen.

Anonyymi kirjoitti...

Kauhistelen. Siis oikeesti: olet parin viikon aikana näiden postauksien mukaan ostanut lapsillesi n. 150 kpl uusia vaatteita.

Ihan totta: ei ole ihan normaalia. Se, että kiellät ongelman (ostomanian), kertoo myös jostakin. Helppo pikatesti: mieti, voisitko helposti olla puoli vuotta ostamatta yhtään vaatetta lapsillesi. Jos vastaus on ei, niin olet shoppailuholisti todennäköisesti.

Laura.Ny kirjoitti...

"sehän on meidän piireissä melkein sama kun olisi lapseton ;)"

Vähänkös repesin tuolle ;D
Mä taidan kuulua sun kanssa samoihin piireihin ;)
Nyt munkin on pakko lähteä käymään PoPissa! Näyttää niin kivalle.

Tuusis82 kirjoitti...

heips anonym ;) Mä en kiellä mitään, herrajestas mun nikki on lastenvaateFRIIKKI, ja olen moneen kertaan todennut olevani ihan pöpi =) ne jotka todella ovat blogia lukeneet sen tietää.

MUTTA: se että mikä summa niihin loppujen lopuksi menee verrattuna siihen määrään ja summaan millä tavaraa lähtee myös POISPÄIN meiltä on aika samoja, lukuunottamatta kevättä ja syksyä kun on ulkovaatehankinta aika, silloin oikeasti ei tietenkään mene niin. On se silti musta kivaa että joku välittää niin paljon laskeekseen, tosin pe aamuna kun kävin kirpparilla oli 221 vaatetta /tuotetta myyty viikossa että nythän mun pitää vielä 70kpl keksiä! ;)

ja en voisi olla 6kk ostamatta lastenvaatteita, ei mun tartte sitä miettiä, ei mun tartte sitä tehdä, siis olla ostamatta, miksi olisin, lukijan mieliksi? sorry, niin en ihannoi lukijoitani vaikka mielestäni te olettekin tosi mahtavia =)

oli aiemmin puhetta että alkoholistihan piilottelee juomistaan, pahoittelen mutten piilottele ollenkaan ostoksiani, tässähän mä niitä joka kerta avoimesti esittelen ja kestän täydellisesti sen kritiikin ja arvostelun, olen todella tottunut siihen, välillä nautin siitä negatiivisestakin =) olen kuitenkin 2001 vuodesta saakka netissä höpissyt ostoksistani ja paksu nahka muodostunut, joten kaikkien mielipiteet ovat tervetulleita, omiani ette ehkä kuitenkaan hevin saa muutettua, pahoittelen.

Katja kirjoitti...

Ihania ostoksia Popilta. Harmittaa kun toi myynti on noin kaukana. Vaikka en ole lastenvaatefriikki, en minä pystyisi olla puolene vuoteen ostamatta lastenvaatetta. Johan siinä ajassa niitä jää pieneksi, hajoaa, virttyy tai muuten vaan pitää uusia. Kuukausi voi mennä, mutta kyllä sitten on ostettava jo ihan tarpeeseenkin. Enkä ainakaan itse tykkää ostaa päivässä vuoden vaatetusta.

Sini kirjoitti...

Ääh, mitäs noi anonyymit taas jeesustelee täällä?! On siinä nähty vaivaa kun on oikein laskettu, että kuinka paljon Tuusis ostaa lapsilleen vaatetta. Ei luulis olevan keltään pois vaikka ostasit kerralla koko popin liikkeen :) Ihme meininkiä täällä sun blogissa, mikshän ne just tänne tulee avautumaan? No anyway, niinkun sanoit niin et sä mitään peittele ja oot oma ittes ja hyvä niin!Kieltämättä ostat kyllä paljon vaatteita, mutta onhan sulla lapsiakin!Mä en näe siinä mitään pahaa ja se, että tänne tullaan tekemäään diagnooseja ostomaniasta ja ties mistä on mun mielestä aika törkeetä käytöstä!

Anonyymi kirjoitti...

Hitsit, noi kukkatunikat on kyllä ihanat :)

Ja pikkusen tyhmä "pikatesti" tolla anonyymillä... "voitko olla 6kk ostamatta mitään lapsillesi" - no minä EN (tai sitten lapset kulkisi alasti). Ja jos anonyymi olisi vähän ajatellut Tuusiksen lasten ikähaitaria, niin olisi tajunnut kuinka paljon pikkuiset jo kasvaa puolessa vuodessa.

t. Laura V

Tuusis82 kirjoitti...

No jotkut anonyymit saattavatkin olla hyvin tuttuja jotka eivät suoraan halua sanoa. Mutta kuten sanottu mä olen niin tottunut näihin kommentteihin ettei se mua haittaa juurikaan, voisinhan mä olla julkaisematta niitä muttei se vaan ole tapani =) kaikilla on kuitenkin mielipiteeseensä oikeus loppujen lopuksi =)

Mutta pakko sanoa että saan todella todsella paljon voimaa vakilujoilta jotka ihan huolestuu jos en bloggaa tai piristää aivan mielettömän upeilla kommenteillaan kuten kun bloggasin väsymyksestäni, ne ovat ehdottomasti mulle tärkeitä vaikka ennen ajattelin etten välittäisi vaikkei mulla lukijoita olisikaan :)

Mia kirjoitti...

=D Ihania nämä anonyymit.
Tuusiksen tuntien voin sanoa ettei hetkauta suuntaan tai toiseen, mutta kivaahan se on että täällä kerrotaan huolestuneisuudestakin. ;D
Kivoja Po.P ostoksia!

Anonyymi kirjoitti...

Kivoja ostoksia taasen!
Ihanat varsinkin nuo kukkatunikat! :)

Taitaa olla vain kateellisia nuo anonyymit tai jotain..

- Heljä

Anonyymi kirjoitti...

Mielestäni liiallista ostelua saa kritisoida ja on kummallista ettei kitiikkiin suhtaudutaan vakavasti. Harva varmaankaan on halunnut kritiikillä loukata, vaan sitä on annettu asiallisesti.

Kaikki saavat toki tehdä omilla rahoillaan mitä haluavat, mutta mielestäni lapsien tulisi saada harrastaa mielekkäitä harastuksia ja jos ylimääräistä rahaa on, pitäisi mielestäni säästää sitä lapsien tulevaisuuden varalle.

Kummastelen tätä kertakäyttökulttuuria ilmaston muuttuessa yhä lämpimämmäksi. Tekstistä saa sellaisen kuvan, että vuosi on täynnä pakollisia vaatehankintoja: syksyvaatteet, kesävaatteet, välikausi. Omilla lapsillani kestää muutaman vuoden samat haalarit ja kesävaatteet, sitten kun kasvavat ostetaan uudet ja vanhat lahjoitetaan tai myydään.

Toivon kaikkea hyvää koko peheelle, eikä tarkoitukseni ole loukata.

sanna kirjoitti...

Missa Julianna oli? Siis jo nuorimmat oli mummolassa ja Jere ja Jossu isan kanssa, niin yksi puuttuu:) Tosin ehka se selvisi aiemmista postauksista, oon reissussa, joten en ole kaikkea ehtinyt lukemaan.

Ma just naamakirjaan huokasin, et oon kai tulossa vanhaksi, kun jouduin jo alle viikon reissussa oltuani pesemaan tyton vaatteita, kun en ole ostanut uusia niin paljon kuin yleensa.

Ei kylla oikein noi anonyymien kommentit jaksa edes naurattaa. Ehka joku todellakin on ottanut sut tikkautaulukseen ja paattanyt pelastaa sut lastenvaatteiden pahalta maailmalta. Musta huvittavaa on se, etta taa on sun lastenvaateblogi, ei kertomus sun lasten harrastuksista tai muusta. Eikohan ne teidan lapset ole ihan onnellisia vaikka vaatteita on keskivertoa enemman. Teilla kiertokin on ihan erilainen, kuin sellaisissa, joissa samaa pukua kaytetaan monta vuotta (aika jannaa, et lapset ei kasva vuodessa, vai ostetaanko niin iso, et siina ei ekana vuotena voi liikkua...)

Ei muuta kuin terveisia Lontoosta ja kaikkea hyvaa niin friikille kuin perheellekin!!

Anonyymi kirjoitti...

Tai jos vaikka anonyymit eivät yritäkään pelastaa Tuusista lastenvaatemaailmalta vaan Maailman Tuusiksen lastenvaatevuorilta :)

Saako udella kuinka paljon Pop:issa kului rahaa..? Eikö nuo ole aika hintavia vaatteita, vaikka olisivat -50%, niin ei ilmaisia silti. Melkeinpä huimaa kun noita kasoja katselee, satasia varmaan on mennyt? Toki jokainen käyttää rahansa kuten parhaaksi katsoo.

Luulisin että Tuusikselle on näitä kriittisiäkin kommentteja tullut koska en ainakaan itse ole törmännyt vastaavaan törsäilyyn muissa blogeissa. Ehkä niitä on, toivottavasti ei kovin montaa.

Mutta hyvä että Tuusis kestää kritiikin kuten itse sanoi, se on ainakin hyvä, että tietää mitä tahtoo ja seisoo tekojensa takana :)

Kaikkea hyvää kaikille lastenvaatehimoshoppailijoille kuten myös meille normikuluttajillekin!

Tuusis82 kirjoitti...

Kestän todellakin kritiikin ja negatiivisetkin kommentit, olen kai siinäkin hieman hullut että ne ei OIKEASTI tätä nahkaa paljoa kuluta =) Poppiin taisi mennä hieman yli 200€ jos oikein muistan, myin tosin jollain 35e olisiko, tavaraa myös pois, mutta itse olen tyytyväinen, nuo petroolit housut joudun kyllä myymään, 86cm paita menee muttei nuo housut! Ja Julianna sano ettei pidä tuota mekkoa...

mutta ihanasti sanottu että yritetään pelastaa maailma mun lastenvaatevuorilta :) Mä koko ajan yritän pelastaa meidän asunnon siltä =)) Kamaa siis lähtee kokoajan pois... ;)

Kiitos siis myös anonyymeistä kommenteista! ei nämä edes pahoja ole!