maanantai 21. syyskuuta 2009

Kirpparille ! (Espoon Mankkaalla Akseli...)

takki sivusta (tämä on se mun toinen itse tekemä Ikean kankaasta)
takki edestä, ihana toi ikean kangas ja halpa! vetoketjun laittoi voi opetella mutta kukkanepit oli Jossun mieleen... reiluhkot hihat mutta kun alla on jtn muuta kun ohut mekko, ne on varmaan ihan hyvät.
tämä setti menee ehkä huutikseen eikä kirpparille... 86cm.

termiittien äidin apinafroteepala. (housukaava tossa näytillä, ei ihan kahta tule kun toi on 80cm ja paloja tartteis 80cm 2kpl ja 110cm 2kpl)
shortsit tuli! viimeistely on kesken eli vyötärökumpparin vielä mittaan ja pmpelen kiinni.


Eli tänään alkaa mulla taas pöytä, pitäisi oikeasti kerran kuussa melkein pitää näin aluksi koska tuota lastenvaatetta lähinnä meiltä kertyy, mullahan oli siis kuukausi sitten samassa paikkaa myös pöytä ja nämä kamat on yli 99% vielä eri kamat! Kaksi tuotetta olen edellisestä kerrasta hinnoitellut tähänkin pöytää uudelleen. Niitä kamojahan oli ja on siis -J-:llä niin sieltä niitä tuli lisää, en tiedä voinko taas edes kaikkia sinne viedä, sitä on niin paljon!
Akselissa vaan kallistuu nyt pöytävuokra, ennen oli 35€ vko (ja sitä ennen oli 35e eka vko ja oliko 25 toka...) ja nyt muuttuu 39€ vko, ja jos ottaa kaksi, sama hinta per vko. Tosin akselissa tavara liikkuu musta parhaiten verrattuna muihin tähän espoon lähikirppareihin joissa pöytävuokra on tosiaan 20-25e.

Eli jos jotain pk-seutulaista kiinnostaa niin mun pöydässä on tänään (lisää hinnoittelen koko ajan ja vien kunhan pöytä tyhjenee) TYTÖN 62,68,74cm ja PALJON tytön 80,86,92 ja 98cm, jotain 116,122cm. Pojalle eniten 80-86cm, jotain muutakin. Mulla ei ole montaakaan yli 4e tuotetta, ellei ole kyse 2-osaisesta setistä, siellä on siis H&M:n 2-osaisia settejä monetkin 74-86cm... Ja ei kovinkaan merkkivaatetta, vaan Lindexiä ja H&M eniten.

Muhun iski eilen ompeluvimma, mä ompelin mun ISOSTA keskeneräisiä ompelujuttuja kasasta yhden taskuvaipan loppuun, yhdet turkoosit froteehousut loppuun, yhdet sammarit purkasin ja uudestaan, sekä vielä poikien äidin apinajoustofroteesta minkä hain eilen niin kummallekkin termiitille shorsit (koska housuihin ei kangas riittänyt). Tänään tekisi mieli vielä ommella, mutta katsotaan ehtiikö, Jade oli siis eilen Iskän kanssa joten siksi ompelu onnistui... keskeneräiset voisi kaikki tehdä loppuun ja alkaa kuluttaa noita omaa miljoona kasaansa! Pikkuriikin äidillä oli valtavat kangaskasat ja on mullakin ihan hyvät... =) Pikkuriikin äidillä on taas niin ihania kankaita että olen tosi kade! Mulla on ne mun tampellan retrokankaat vielä tossa... ehkä ne uskallan käyttää sit vasta kun lapset on 18v eikä ne mahdu 100cm retrotakkiin ;)

Palataan siis! ja jos joku ehtii 10-11 maissa akseliin niin saa tulla potkasemaan nilkkaan (tai vetämään hihasta)! Pöytä 19 on mulla.

TUUSIS

10 kommenttia:

Satu kirjoitti...

Ihania olet ommellut. Itse kun on peukalo keskellä kämmentä ompeluhommissa niin ilolla ihastelen muiden omeluksia.

Kunpa täälläkin olisi tuommoisia kirppareita. Yksi oikeastaan, jossa viitsii myydä ja käydä joskus katsastamassa onko siellä mitään järkevää, yleensä ei ole...

Saara, Björn ja Joas kirjoitti...

Ompeleminen onnistuu kyllä parhaiten silloin, kun ei ole lapsia jaloissa pyörimässä. Joas inhoaa ompelukonetta ja on aina vihainen, kun otan sen esille, mutta toisaalta koneen ääni sitten kiinostaa ja se istuisi mieluiten sylissä katselmassa. Ja sehän ei oikein onnistu, jos pitää ommella jotain muuta kuin pitkää suoraa saumaa. Tästä johtuen mun ompeluaika on rajattu vain iltoihin ja silloin ei kyllä paljoa jaksa.

Arkirakkaus - dibsukka kirjoitti...

Upea tuo takki!! Kangas on aivan ihana, voi kun täällä meilläkin olisi Ikea...

Tuusis82 kirjoitti...

dibsukka: eikö ikea toimita postitse? jos ei niin mä voin kyllä kuriirina hakea ja postittaa! tosin vain kankaita tai jotain pientä ja helppoa :D

Saara: totta ompeleminen on ihanaa, mutta jos teen jtn väärin, suutun siitä itselleni, mutta usein teenkin jotain mitä jo "osaan".

Satu: joo nää kirppikset on mahtavia! Voisin joka pvä käydä vaikka jos kehtaisin ja jaksaisin Jadea raahata ja jos ei aina jos jtn muuta ohjelmaa ;)

Ida-Antonia kirjoitti...

Aivan ihana kangas! Onko millaista kangasta? Tuosta tulisi ihana päiväpeitto pikkuneidin huoneeseen (jota ei vielä ole). Kävisiköhän ostamassa kangasta ja tekisi päiväpeiton ;) Sen jälkeenhän on pakko alkaa remontti kun uuden huoneen kankaatkin jo valmiina, eikö niin ;)

Tuusis82 kirjoitti...

Se on sellaista aika paksua kangasta, sopii juuri verhoiksikin ja musta päiväpeitoksi toooosi hyvin! Hei hyvä idea, pitäisköhän mun väsätä tosta päiväpeitot ja verhot ja uudistaa koko ilme... marimekon vaal.pun unikko kuosi alkaa tympiä kun huoneessa on Jonekin!

Kati - Kylätien termiitit kirjoitti...

hei wau! ja iso kiitos noista meidän shortseista!

Tia kirjoitti...

Siitä se ompeluinnostus lähtee=)Tuliko takki perille?

Tuusis82 kirjoitti...

Tia: tuli perille, kiitos! Ainoa vaan että mua harmittaa että se siilikangas on kait jotain virheellistä koska siinä näkyy monessa siilissä valkoiset reunat ja se häiritsee mua myönnettävästi :(

Arkirakkaus - dibsukka kirjoitti...

Kiitos tarjouksesta:) Sain kangasta toista kautta:)